Algemene Voorwaarden webshop
Artikel 1 Definities
• Bij Elloïse: onder Bij Elloïse wordt in deze voorwaarden verstaan Bij Elloïse gevestigd te (4005 VA) Tiel aan de Medelsestraat 17 en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 97735736. Het BTW-nummer van Bij Elloïse is: NL005285862B92 Verdere contactgegevens zijn te vinden op onze contactpagina.
• Koper: de natuurlijk persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf welke middels de webshop van Bij Elloïse op www.bijelloise.nl met Bij Elloïse een overeenkomst sluit.
Artikel 2 Algemeen
• Deze algemene voorwaarden maken deel uit van alle door Bij Elloïse te sluiten overeenkomsten en zijn van toepassing op alle door Bij Elloïse gedane aanbiedingen. De toepasselijkheid van voorwaarden van Koper wordt door Bij Elloïse uitdrukkelijk uitgesloten. In geval van nietigheid van één of meerdere bepalingen van deze voorwaarden blijven de overige bepalingen van kracht.
• Bij Elloïse heeft het recht deze algemene voorwaarden te wijzigen en/of aan te vullen. Bij Elloïse zal Koper in geval van een materiële wijziging tenminste een maand voordat de betreffende wijziging of aanvulling van kracht wordt, hiervan in kennis stellen. Tenzij Koper binnen twee weken na datum van verzending van de schriftelijke kennisgeving schriftelijk bezwaar tegen de algemene voorwaarden maakt, wordt Koper geacht stilzwijgend te hebben ingestemd met de wijziging of aanvulling.
• Na de totstandkoming van de overeenkomst gemaakte aanvullende of gewijzigde afspraken en/of toezeggingen door of namens Bij Elloïse binden Bij Elloïse slechts indien zij door Bij Elloïse worden bevestigd.
Artikel 3 Aanbiedingen
• Alle aanbiedingen van Bij Elloïse, zowel mondeling als schriftelijk – waaronder ook digitale aanbiedingen worden verstaan – zijn vrijblijvend en geldig gedurende de bij het aanbod gegeven termijn. Bij gebreke van een dergelijke termijn is het aanbod van Bij Elloïse geldig zo lang de voorraad strekt.
• De inhoud van de aanbiedingen en andere van Bij Elloïse afkomstige materialen is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld en bevat altijd een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden zaken en diensten. Bij Elloïse kan echter niet garanderen dat alle door Bij Elloïse op welke wijze dan ook verstrekte informatie juist en volledig is. Alle prijzen, beschikbaarheid en overige door Bij Elloïse verstrekte informatie zijn onder voorbehoud van kennelijke programmeer- en typefouten.
• Bij handgemaakte producten in de Bij Elloïse collectie kunnen zich ten opzichte van de afgebeelde of tentoongestelde exemplaren afwijkingen in maat, structuur, kleur en afwerking voordoen.
Artikel 4 Totstandkoming van overeenkomsten
• Overeenkomsten komen tot stand op het moment dat de Koper het aanbod van Bij Elloïse aanvaardt en voldoet aan de door Bij Elloïse gestelde voorwaarden.
• Indien Koper het aanbod van Bij Elloïse elektronisch aanvaardt, bijvoorbeeld via het bestelproces op de website van Bij Elloïse, bevestigt Bij Elloïse onmiddellijk langs elektronische weg de aanvaarding van het aanbod. Zolang de aanvaarding van het aanbod niet langs elektronische weg door Bij Elloïse aan Koper is bevestigd, heeft Koper de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. Een niet tijdige bevestiging van de aanvaarding van het aanbod, uiterlijk binnen vijf dagen na aanvaarding van het aanbod, houdt de verwerping van het aanbod van Koper in, tenzij Bij Elloïse binnen deze termijn al aan Koper meldt dat geen overeenkomst tot stand komt.
Artikel 5 Gegevens verstrekt door de Koper
• De Koper zorgt ervoor dat alle gegevens, waarvan Bij Elloïse aangeeft dat deze noodzakelijk zijn voor een goede afwikkeling van de bestelling of waarvan de Koper redelijkerwijs begrijpt dat deze noodzakelijk zijn, tijdig en volledig aan Bij Elloïse worden verstrekt. De Koper staat in voor de juistheid van de gegevens. De Koper vrijwaart Bij Elloïse voor elke aanspraak van derden met betrekking tot de door de Koper verstrekte gegevens.
Artikel 6 Uitvoering en levering
• Bij Elloïse zal, indien niet anders is overeengekomen, de bestelde zaken binnen uiterlijk 5 werkdagen na datum totstandkoming overeenkomst aan Koper leveren. Zodra de te leveren zaken op het door Koper opgegeven afleveradres zijn afgeleverd, gaat het risico betreffende de zaken op Koper over.
• Indien de afgesproken levertijd dreigt te worden overschreden, wordt Koper hiervan onmiddellijk door Bij Elloïse op de hoogte gesteld.
Artikel 7 Prijzen en bijkomende kosten
• Alle prijzen van Bij Elloïse zijn inclusief BTW en andere heffingen die door de overheid worden opgelegd. Alle prijzen zijn exclusief verzendkosten.
• Als er sprake is van extra kosten, zoals verzendkosten, plaatsingskosten en kosten van rembours, zal Bij Elloïse deze kosten, voor zover mogelijk, vooraf aan de Koper mededelen.
• Bij Elloïse behoudt zich het recht voor om de overeengekomen prijzen vóór de totstandkoming van de overeenkomst zoals bedoeld in artikel 4, en vanaf drie maanden daarna (voor zover de nakoming van de overeenkomst nog niet is voltooid) te wijzigen. Totdat de overeenkomst volledig is nagekomen, is Bij Elloïse te allen tijde bevoegd de overeengekomen prijzen te verhogen met de kosten die het gevolg zijn van overheidsmaatregelen. Als dit gebeurt, heeft de Koper het recht om de overeenkomst (voor zover de nakoming van de overeenkomst nog niet is voltooid) te ontbinden.
• Alle teksten en prijzen op de website van Bij Elloïse zijn onder voorbehoud van schrijf- en typefouten.
Artikel 8 Betaling
• Koper dient aan zijn betalingsverplichting te voldoen op de tussen hem en Bij Elloïse overeengekomen wijze. Indien de overeenkomst middels het bestelproces op de website tot stand komt, kan Koper aan zijn betalingsverplichting voldoen middels één van de in het bestelproces op de website van Bij Elloïse opgenomen wijzen.
Artikel 9 Herroepingsrecht
• Koper heeft het recht de met Bij Elloïse gesloten overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden tot een termijn van veertien dagen is verstreken.
• De in lid 1 van dit artikel genoemde termijn gaat in op de dag na de dag waarop Koper – of een door de Koper aangewezen derde – de bestelde zaken heeft ontvangen.
• Koper oefent het hiervoor beschreven herroepingsrecht uit door binnen de termijn van 14 dagen het digitaal ingevulde retourformulier, dat terug te vinden is in het account van Koper of via mail aan te vragen is [info@bijelloise.nl], aan Bij Elloïse op te sturen of Bij Elloïse binnen de genoemde termijn een andere tot ontbinding strekkende verklaring te doen. Indien Koper op elektronische wijze de verklaring tot ontbinding uitbrengt, dan wordt de ontvangst van deze verklaring onverwijld bevestigd.
• Zo snel mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 3 genoemde verklaring, dient Koper de bestelde zaak/de zaken aan Bij Elloïse te retourneren. Koper draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van de zaak/de zaken.
• Bij Elloïse vergoedt na ontbinding van de overeenkomst onverwijld, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de dag van ontvangst van de verklaring tot ontbinding de betalingen die zij in dat kader van Koper heeft ontvangen. Deze kosten omvatten tevens de kosten van de heenzending van de bestelling. De kosten zullen worden terugbetaald op dezelfde wijze als dat Bij Elloïse ze van Koper heeft ontvangen. De verplichting tot terugbetaling bestaat pas indien Bij Elloïse de geretourneerde zaken van Koper heeft ontvangen.
• Koper is aansprakelijk voor waardeverminderingen van de bestelde zaak/de zaken die het gevolg zijn van het onzorgvuldig omgaan met de bestelde zaak/de zaken en de verpakking in de periode voorafgaand aan het uitoefenen van het herroepingsrecht.
• Uitgesloten van het herroepingsrecht zijn volgens de specificaties van Koper vervaardigde zaken, die niet geprefabriceerd zijn en die zijn vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de Koper, of zaken die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
• De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
Artikel 10 Overmacht
• Indien de toeleverancier(s) van Bij Elloïse, door welke oorzaak ook, in gebreke blijven met leveren, dan wel niet tijdig of niet deugdelijk leveren, geldt dit ten aanzien van Koper voor Bij Elloïse als overmacht vanaf de uiterste leverdatum. Als overmacht heeft eveneens te gelden: ijsgang, extreme weersomstandigheden, terroristische aanslagen, overstroming, juridische restricties, staking, overheidsmaatregelen, vertraging in de aanvoer, uitvoerverbod, oproer, oorlog, mobilisatie, transportbelemmering, defecten aan machines, storing in de levering van energie, invoerbelemmering, brand en alle andere vormen van overmacht. De verplichtingen van Koper worden, wanneer Bij Elloïse zich op de in dit artikel bedoelde omstandigheden beroept, tevens opgeschort.
• Indien de overmachtssituatie één maand of langer heeft geduurd, heeft Koper het recht de overeenkomst met Bij Elloïse voor het gedeelte dat nog niet door Bij Elloïse is nagekomen te ontbinden.
Artikel 11 Eigendomsvoorbehoud
• Bij Elloïse behoudt zich het eigendom van de aan Koper geleverde zaken voor. Het eigendom van de goederen gaat pas op Koper over op het moment dat Koper alle aan Bij Elloïse verschuldigde bedragen volledig heeft betaald.
Artikel 12 Garantie
• Koper wordt aangeraden de geleverde zaken direct na ontvangst te inspecteren.
• In geval van gebreken aan de afgeleverde zaken dient de Koper zich binnen 7 dagen na ontdekking van het defect bij voorkeur schriftelijk tot Bij Elloïse te wenden. Met inachtneming van de regels over de wettelijke garantie in het Burgerlijk Wetboek (7:17 Burgerlijk Wetboek e.v.) zal Bij Elloïse tot herstel, vervanging of vergoeding van de afgeleverde zaken overgaan.
Artikel 13 Aansprakelijkheid
• De aansprakelijkheidsbepaling van dit artikel geldt alleen voor Koper indien Koper handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf.
• De totale aansprakelijkheid van Bij Elloïse wegens verwijtbare niet nakoming van de overeenkomst is beperkt tot vergoeding van de schade tot maximaal het bedrag van de voor die overeenkomst bedongen prijs (exclusief BTW). In geen geval zal de totale vergoeding voor schade echter meer bedragen dan 300 euro.
• Het in lid 2 genoemde maximumbedrag komt te vervallen indien en voor zover de schade het gevolg is van onze opzet of grove schuld.
• Enig recht op schadevergoeding is uitgesloten indien Koper de schade niet zo spoedig mogelijk (uiterlijk binnen 7 dagen) na het ontstaan van de schade bij Bij Elloïse heeft gemeld.
Artikel 14 Verdere gevolgen van te kort schieten van Koper
• Onverminderd het in artikel 8 bepaalde kan Bij Elloïse in geval van verzuim van Koper alle daaraan naar geldend recht verbonden rechtsgevolgen inroepen en zijn alle vorderingen van Bij Elloïse op Koper direct en ineens opeisbaar. Koper wordt geacht in verzuim te zijn in geval hij niet, niet behoorlijk of niet tijdig voldoet aan enige verplichting uit de overeenkomst, alsmede indien Koper in staat van faillissement wordt verklaard, jegens Koper de schuldsanering wordt uitgesproken, er algeheel beslag op de vermogensbestanddelen van Koper wordt gelegd of indien Koper overlijdt.
• In de hiervoor genoemde gevallen heeft Bij Elloïse voorts het recht de overeenkomst of het nog niet uitgevoerde gedeelte daarvan zonder ingebrekestelling buitengerechtelijk te beëindigen of op te schorten.
Artikel 15 Persoonsgegevens
• Bij Elloïse zal persoonsgegevens van Koper zorgvuldig – overeenkomstig de bepalingen in de Wet bescherming persoonsgegevens – verwerken. De overdracht van gevoelige betaalgegevens (bank- en/of creditcardgegevens) vindt versleuteld plaats.
Artikel 16 Toepasselijk recht
• Op alle onder deze voorwaarden gesloten overeenkomsten is Nederlands recht van toepassing.
Artikel 17 Bevoegde rechter
• Alle geschillen tussen Bij Elloïse en Koper, ter zake waarvan forumkeuze is toegelaten, zullen in eerste aanleg uitsluitend worden voorgelegd aan de rechter te Arnhem.
Artikel 18 Klachtenprocedure
• Onverminderd het bepaalde in artikel 12 van deze algemene voorwaarden kan Koper bij klachten over de dienstverlening van Bij Elloïse hierover contact opnemen met Bij Elloïse. Dit dient binnen vijf dagen na het ontstaan van de klacht te gebeuren.
• Bij Elloïse zal uiterlijk binnen vijf werkdagen na het ontvangen van de klacht hierover contact opnemen met Koper en een eventuele oplossing onderzoeken.
Artikel 19 Natuurlijke producten en batchvariaties
• Bij Elloïse wijst erop dat bij producten zoals natuurlijke wassen en synthetische geuroliën, die in batches worden geproduceerd, kleine variaties kunnen optreden. Dit kan betrekking hebben op verschillen in kleur, geur, textuur of andere visuele eigenschappen van het product.
• De Koper kan geen rechten ontlenen op het ontvangen van een exact gelijk product, indien de variaties binnen de door de fabrikant gestelde marges vallen. Het ontvangen product kan een iets andere kleur, geur of andere eigenschappen hebben dan het vorige product, mits binnen de geaccepteerde marges.
• Indien de Koper besluit dergelijke producten te retourneren, geschiedt dit uitsluitend op eigen kosten.
Artikel 20 Annulering, transactiekosten en retourkosten
• In het geval van annulering van een bestelling worden de door Bij Elloïse gemaakte transactiekosten niet gerestitueerd. Deze kosten zijn verschuldigd op het moment van de transactie en blijven onherroepelijk in rekening gebracht.
• Indien een bestelling door de klant wordt geweigerd bij aflevering of niet wordt afgehaald bij een overeengekomen servicepunt binnen de gestelde termijn, is Bij Elloïse gerechtigd €7,95 aan retourkosten in rekening te brengen. Deze kosten worden verrekend met een eventueel terug te betalen bedrag of separaat aan de klant gefactureerd.